čtvrtek 13. dubna 2023

Moje přírodní pleťová rutina

Dnes mám pro vás slibovaný článek o mojí každodenní kosmetické rutině. Po několika letech moje pleť potřebovala změnu, tak jsem začala hledat a zkoušet nějakou přírodní kosmetiku, která by mně vyhovovala složením i účinky, ale také aby byla lokální. Poslední roky se objevilo plno nových značek, takže výběr je obrovský. Mně chytla za srdce česká značka Anela, kterou jsem původně kupovala pro naše miminko, ale postupně jsem začala objevovat i jejich produkty na pleť. Složení je úplně čisté, ale hlavně nabité účinnými látkami. Souzním i s jejich filozofií a moc jim fandím, prostě je to taková moje srdcovka. Skvělou pečující kosmetiku má taky slovenské Mylo a Kvítok. Všechny tyto produkty používám už pár měsíců, takže se s vámi o ně mohu podělit. 


Ranní péče
  • Párkrát do týdne používám jako první krok hydratační pleťovou masku Královská snídaně pro pleť. Nechám ji pár minut působit a poté krouživými pohyby smyju vodou a zároveň tak pleť vyčistím.  
  • Každé ráno používám oční sérum Aura, které obsahuje kofein, hydrolát z růže skalní a výtažek z houby rosolovky. Umí skvěle vypnout a vyživit pleť, ale ihned se vsákne a oční okolí není mastné. 
  • Dalším krokem je pleťový krém Růže a konopí pro pořádnou dávku kvalitní hydratace. Pleť je po něm rozjasněná, vláčná a nacucaná skvělými látkami. Kosmetika Mylo má opravdu propracované složení, kvalita se pozná třeba i podle toho, že základem pleťového krému není voda, ale hydrolát. Obsahuje ale spoustu dalších účinných složek jako je třeba aktivní látka z konopných semínek, bakuchiol (přírodní alternativa retinolu), kyselina hyaluronová (má schopnost vázat vodu a vypíná pleť), rozmarýn, goji nebo amarant. Při výrobě se navíc složky nezahřívají, takže nepřichází o svoje blahodárné účinky. Je to opravdu nejlepší krém, jaký jsem kdy měla a svou kvalitou by mohl konkurovat drahým luxusním značkám. 


Večerní péče
  • Prvním krokem je umytí celého obličeje pomocí hydrofilního oleje Umyju miminka. Tento produkt je primárně určený na koupání miminek, ale dá se použít i k odlíčení nebo intimní hygieně. Já mám multifunkční produkty ráda. Když můžu mít místo tří lahviček jen jednu, je to přesně produkt pro mě. Navíc celé balení by jedno miminko spotřebovávalo hodně dlouho, takže jsem ho hned začala používat i já a moc jsem si ho oblíbila. Obličej opláchnu vodou, dám si do dlaně jednu pumpičku hydrofilního oleje, rozmasíruju ho po celém obličeji a opláchnu. Pokud jsem měla i řasenku, dám si do dlaní další pumpičku a postup je úplně stejný. Jen pomocí prstů odlíčím oční make-up, z řasenky nezbyde vůbec nic. Takhle jemné a účinné hydrofilní oleje, které neštípou v očích, se jen těžko hledají. Tento je pro mě úplně dokonalý. Základem je sezamový a mandlový olej a obsahuje také měsíček lékařský a levanduli, což jsou bylinky, které sama ráda používám, když si doma vyrábím svoji kosmetiku.
  • Druhým krokem je již zmíněné oční sérum od Myla, které používám na celá oční víčka i pod ně a také kolem rtů, kde vidím, jak krásně vyhlazuje drobné linky.
  • Dalším krokem je hydratační sérum Růžové z nebe, které obsahuje kyselinu hyaluronovou, dračí krev (extrakt z pryskyřice peruánského stromu), pentavitin (má liftingový efekt) a pullulan (rozjasňuje a vyhlazuje). Pravidelné používání zjemňuje pleť a zbavuje ji šupinek, což můžu potvrdit. Vyhovuje mi, že se hned vstřebá a nedělá mastnou pleť, takže po něm můžu použít třeba olej nebo výživný krém. Základem tohoto séra je lipový hyrolát, takže opět úžasné složení už od základu. 
  • A jako poslední použiju stejný pleťový krém od Myla jako ráno. 


Podle potřeby
  • Jsem milovník čistých jednodruhových olejů a párkrát do týdne do své večerní rutiny přidám i nějaký olej. Vybírám podle toho, co moje pleť zrovna potřebuje. Mezi moje nejoblíbenější oleje patří makadamiový, ale mám ráda i šípkový, makový nebo třeba konopný. 
  • A posledním produktem, který celou kosmetickou péči krásně doplňuje, je šípkový peeling od značky Kvítok. Čistí zanesené póry, odstraňuje odumřelé částečky kůže a krásně tak pleť připraví na všechnu tu péči, kterou jí dopřávám. Obsahuje mimo jiné pupalkový olej, zelený a žlutý jíl, prášek z šípkové růže a z lotosového květu. Je to můj nejoblíběnější peeling. Má hodně hutnou konzistenci, řekla bych skoro jako pasta a díky tomu se dobře nanáší. Peelingové částečky jsou dost velké, takže svou práci odvádí skvěle. A nejlepší je, jak je po něm pleť dokonale hladká a zároveň vyživená.  


Opečovat pleť tak úžasnými výrobky, které vznikaly tady u nás za humny a navíc v rukou šikovných lidí, kteří dávají do své práce kus sebe, to má pro mě velkou hodnotu a dává mi to smysl. Pokud hledáte něco nového, čím byste potěšily svoji pleť, tyto produkty vám vřele doporučuji. 



Zajímalo by mě, jaké jsou vaše oblíbené značky a kolik produktů na pleť používáte. Ráda si to v komentářích přečtu. Krásné jaro!

6 komentářů:

  1. Havlika ano a tiež Naviu čiže po novom Kvitok jo poznám obe. Od Havlika mi sedia hlavne krémy, práve tieto masky mi nejako vôbec nesedia dokonca ja pri účinku pár minút mi parádne upchali póry. A to som mala aj tú čistiacu. Z prírodnej kozmetiky ja ešte odporúčam Botanica Slavica 9 divov plodov peeling aj masku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mně krémy právě většinou moc nesedí. Ale posledně jsem zkoušela Krásnou zahradnici a ten byl super. A díky za tip na kosmetiku Botanica, to jsem neznala a vypadá moc fajn, i složení se mi líbí, alespoň u produktů, které jsem zatím prozkoumala.

      Vymazat
  2. Mám veľmi rada prírodnú kozmetiku. Veľmi rada používam prírodnú kozmetiku Lieky z prírody: https://vynimocna.blogspot.com/2022/06/rozhovor-lieky-z-prirody.html a takisto aj značku Leros, Yves Rocher a Manufaktúra.

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Osobně to standardní pleťové rutiny řadím i různé vitamíny a celkově věci, které zlepšují zdravotní stav. Osobně mám vyzkoušené, že je to fakticky hodně provázané s celkovým fyzickým stavem. A když jsem unavená nebo se mi prostě nedaří, tak se to na pleti projeví jako první. Tak to bohužel mám.

    OdpovědětVymazat