neděle 26. července 2020

Netoxické laky na nehty

Lakování nehtů odjakživa zbožňuju a už si nedovedu představit nemít nalakované nehty. S přechodem na přírodní kosmetiku jsem se postupně dostala i k lakům a začala hledat alternativy, které by byly šetrnější a méně toxické, než běžné laky. Přes nehet se totiž do těla dostávají škodlivé látky, které laky na nehty i odlakovače obsahují ve velkém množství. Jedná se např. o karcinogenní látky a další chemikálie, které mají vliv na endokrinní soustavu i nervový systém. A díky tomu, že při aplikování všechny tyto věci vdechujeme, ovlivňuje to i náš dýchací systém. Jedná se hlavně o formaldehyd, ftaláty, toluen a kafr. 


Proto jsem se rozhodla kupovat si už jenom takové laky na nehty, které tyto látky neobsahují. Za svůj život jsem už vyzkoušela snad všechny barvy, takže vím, jaké mi nejvíce sluší, proto jich už nemám desítky, ale jen pár svých oblíbených odstínů. Neobejdu se bez bílé, tělové a hnědé. Z výrazných barev mám ráda zářivou studenou růžovou a korálovou a často mám náladu i na tmavý lak. Naopak se necítím se dobře v žádném odstínu červené ani fialové. 


Ze všech značek, které jsem vyzkoušela, se mi nejméně osvědčily laky Neobio a Avril. Jsou sice cenově dostupné, dobře se lakují a jsou krycí, ale jejich výdrž je malá a mám je brzo oprýskané. Pokud ale rádi barvy střídáte a chcete mít hodně barev za nízkou cenu, tak je klidně vyzkoušejte.


O něco lepší jsou laky Sienna, které mají krásné odstíny, ale výdrž není až tak dlouhá a docela pomalu schnou. Mají sice nádherné lahvičky, ale za tak vysokou cenu bych čekala větší množství a lepší kvalitu. Podobně jsou na tom laky Sally Hansen a jejich nová řada Pure, která je dostupná v DM drogeriích. Vyzkoušela jsem jen jeden odstín, ale přišel mi málo krycí, dělal na nehtech mapy a moc dlouho nevydržel. 


Nejlepší zkušenost mám s laky Zoya a Handmade Beauty. Obě značky jsou kvalitou i cenou srovnatelné. Vydrží na nehtech hodně dlouho, jsou hodně krycí a rychle schnou. Handmade Beauty má široký štěteček, se kterým se lakuje rychleji. Nemá sice na výběr moc odstínů, ale jsou krásné a určitě si vyberete.


Zoya má štěteček tenký, se kterým se lakuje precizněji a výběr odstínů je obrovský. Nabízí spoustu zajímavých barev, které jsem jinde neviděla a vždycky mám problém si vybrat. 


Co se týká podlaku, tam nemám nemám vysoké nároky a kupuju si pokaždé jiný. Teď zrovna mám od Zoya, který má nehty léčit a zpevňovat, ale žádný rozdíl na nehtech nevidím. Od svrchního laku očekávám rychlé schnutí a to splňuje lak Neobio a navíc vůbec neubývá. 


Největší oříšek byl odlakovač. Vyzkoušela jsem jich několik a žádný nefungoval a odlakování trvalo strašně dlouho. Jediný přírodní odlakovač, který funguje stejně jako klasický, je od Handmade Beauty. Vůbec nesmrdí a nevysušuje kůži kolem nehtů. 

A nakonec shrnutí, kde se dají všechny tyto produkty pořídit.
Neobio kupuju v síti obchodů biooo.cz
Avril mají na nuspring.cz nebo v obchodě Brána ke zdraví.
Lak Sienna mám přímo z Austrálie, ale mají je na biosophy.cz
Sally Hansen seženete ve všech drogeriích DM.
Handmade Beauty kupuju v salonu lotosbeauty.cz ve Slavkově.
A laky Zoya na rajnehtu.cz

Ráda vyzkouším i jiné značky, takže pokud mi nějakou osvědčenou doporučíte, budu vám moc vděčná. Krásnou neděli!

7 komentářů:

  1. Nemáš prosím zkušenost s netoxickými laky Orly? Mají je v DM.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s Orly mám zkušenost, mám tedy jen jeden lak, ale drží dobře a docela dlouho, řekla bych i tak 5 dní. mám ráda i laky Essie, které neobsahují škodlivé látky formaldehyd, toluen a DBP a jejich odstíny jsou úžasné. výdrž je taky dost dobrá, určitě několik dní.

      Vymazat
    2. Zatím nemám. Slyšela jsem o nich teprve nedávno, vůbec jsem nevěděla, že Orly jsou netoxické. Napřed jsem je nemohla sehnat a pak jsem si zase nevybrala žádný odstín :-D Ale určitě bych je chtěla vyzkoušet. Akorát teda výdrž 5 dnů se mi zdá dost málo. Ale každému to drží jinak. O Essie jsem taky nevěděla, že jsou netoxické a nemůžu to ani nikde dohledat, je to fakt pravda?

      Vymazat
  2. Tak po nějakých přírodnějších lacích na nehty už pokukuji nějaký ten pátek.. nejvíc mě zaujaly ty od Handmade Beauty, u kterých se mi nejvíc líbí ten dřevěný detail ♥ pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je určitě vyzkoušej, jsou výborný :) Já už mám vybranou další barvičku.

      Vymazat
  3. Mám už také vyzkoušenou spoustu přírodních laků a mezi nejlepší bych zařadila značky Benecos (cenově velmi příznivé a nejlepší výdrž), pak Kia Charlotta z BlueberryHill a značku OZN z Biobalíčku.
    Maruška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Benecosu jsem nedávno slyšela poprvé a dost jsem se divila, jaké má pěkné složení za tu cenu. Kia Charlotta je boží značka celkově, zrovna mám jejich lak na sobě a jsou opravdu skvělé.

      Vymazat