neděle 19. ledna 2020

Jak pozitivně odstartovat nový rok

Každý rok v lednu mám pár takových svých oblíbených činností, které dělám, abych si uspořádala svoje plány a abych pomyslně uzavřela uplynulý rok. Koncem roku většinou na takové aktivity nemám moc pomyšlení, takže mi vyhovuje spíš klidný leden, kdy je dostatek času si všechno hezky promyslet a naplánovat.

Na všechno si vyhradím dostatek času a odklidím se někam, kde mě nikdo nebude rušit. Ideální jsou na to brzká rána, nejlíp po meditaci, abychom měli dostatek energie a čistou hlavu. 


1. Projdu si všechny knihy, které jsem v minulém roce přečetla
Každou knížku vezmu do ruky, podívám se na založené stránky, znovu si přečtu odstavce, které mám poznačené. Někdy si ty nejdůležitější části fotím do telefonu, abych se k nim mohla vracet. Zamyslím se nad tím, co mi kniha dala, jestli si ji chci přečíst znovu nebo jestli naopak za nic nestála a pošlu ji dál. 
Letos se budu snažit s knížkama víc pracovat a opravdu je aplikovat do běžného života. Už nebudu chtít přečíst co nejvíc, ale budu si na knížky dávat víc času, budu je spíš studovat než je číst a budu se vracet k těm, co už mám doma a snažit se o to, aby na mě měly skutečně nějaký vliv.


2. Zavedu nový diář
Ten už mívám koupený dlouho dopředu a vždycky se těším, až ho začnu používat. Napíšu si do něho všechny důležité adresy, narozeniny, svátky, termíny prohlídek u doktora, kosmetiku, kadeřnici a ostatní věci, které chci mít naplánované. 
Často mívám motivační diáře, takže všechny ty super kolonky a pomůcky k plnění cílů už jsou v něm obsažené. Letos jsem si ale pořídila diář Kateřiny Winterové, který nic takového nemá, takže jsem si to nejdůležitější vyrobila a vytiskla sama. Jedná se o tzv. habit tracker, který pomáhá při vytváření nových návyků. Každý měsíc si zvolím činnosti, kterým se chci věnovat ideálně každý den a když mám splněno, daný den si odškrtnu. Další věc je souhrnný roční kalendář, do kterého si zapisuju, jakému pohybu jsem se v daný den věnovala. Oba tyto kalendáře mám uložené v kapsičce u diáře a každé ráno je vytáhnu a zapíšu, co je potřeba. 

3. Zapíšu si svoje cíle
Nechci používat slovo předsevzetí, protože se jedná spíš o cíle, kterých chci dosáhnout. Zavedu si nový blok, do kterého na první stránky zapíšu všechno, co bych si přála uskutečnit. Skvěle to popisuje Alice v jejím videu o dosahování cílů. Doporučuji si celé video pustit, protože je úžasné. 
Jde o to, vysnít si svůj ideální život. Jaká chci být, jak se chci chovat, jak se chci mít, kam se chci dostat, čeho chci dosáhnout. Svoje cíle jsem si rozdělila do čtyř kategorií, přesně jak je popsáno ve videu - moje ideální já, moje vztahy, moje práce, moje finance, moje tělo a zdraví, moje domácnost. Této činnosti věnuji opravdu dostatek času a snažím se hluboce se do ní ponořit. Zápisník, do kterého si všechno zapíšu, budu používat po celý rok. Bude mi sloužit k pozitivním afirmacím, k zapisování aktuálních pocitů nebo seznamů vděčnosti. Každodenní zapisování je pro psychickou pohodu moc důležité, proto v tom budu pokračovat i letos a když budu mít hned na začátku sepsané všechno, po čem toužím, budu to mít denně na očích a mnohem lépe se mi bude všechno dařit naplnit.

4. Uzavřu uplynulý rok
Používám k tomu úžasně vymyšlený booklet, který si  můžete stáhnout na stránce Year compass. Ze začátku to chce trochu překonávání, ale stojí to za to, člověk se krásně psychicky očistí a srovná si všechno v hlavě. Je zajímavé přečíst si i zpětně, co jsem si zapsala minulý leden, co jsem si vysnila a co se opravdu splnilo.



5. Vytvořím si nástěnku snů.
Moje velmi oblíbená činnost, kterou jsem důkladně popisovala už v článku Proměnit sny v realitu, tak si jej můžete přečíst. 

A to už je pro dnešek všechno. Mějte nádherný zbytek ledna plný odhodlání žít lepší život.

Žádné komentáře:

Okomentovat