pondělí 10. prosince 2018

Co byste měli udělat před koncem roku

Konec roku je skoro tady a já se nesmírně těším na ten další. Mám ráda nové začátky, těším se na nový diář a na realizování svých cílů. A protože nic se nemá odkládat, pojďme společně začít už teď. S tím, co bychom měli udělat, než rok 2018 skončí.


1. Vytřiďte věci, které nepotřebujete
Podle mě jedna z nejdůležitějších věcí vůbec. Celý můj blog je zaměřený na minimalismus v různých směrech a patří to i k dnešnímu tématu. Kdy jindy, než na konci roku? Zapomeňte na úklid domácnosti, okna umyjete na jaře. Zaměřte se na věci, které vás obklopují a nedělají vám radost. Snažte se mít prostor kolem sebe co nejmíň zamořený věcmi. Vytřiďte kosmetiku, vyhoďte staré nepoužívané přípravky a zamyslete se, jestli opravdu potřebujete všechny, co používáte. Přesvědčit o tom, že žít se dá i s pár přípravky, se můžete v článku Kosmetický minimalismus. A stejně pokračujte i v kuchyni, ve skříni a proberte taky všechny dekorace. Pomoci vám může skvělá knížka Zázračný úklid od Marie Kondo.


2. Zamyslete se nad lidmi, se kterými se stýkáte
Stejně jako průvan ve skříni je dobré udělat čistku ve vztazích. Možná máte ve svém okolí někoho, kdo vám vysává energii, s kým vám není dobře a do setkání s ním se nutíte. Někdy přemýšlíme, jestli si máme nechat ve skříni tričko, které jsme za poslední rok neměli na sobě a nebo nám není pohodlné. A to stejné bychom měli udělat i s lidmi v našem životě. Zkuste se zamyslet nad tím, kdo vás letos táhl ke dnu a udělejte radikální řez. Chce to velkou odvahu a výstup z komfortní zóny, ale výsledek bude stát za to. 

3. Připravte si diář
Jak jinak začít nový rok, než s krásným novým diářem. Já dávám přednost tištěné klasice před elektronikou a letos jsem si pořídila perfektně vymyšlený motivační diář od A cup of style. Každé ráno k němu zasednu s hrnkem horkého čaje a začnu s ním svou ranní rutinu. Už teď jsem si do něj vepsala všechny narozeniny mých blízkých, protože jsem si dala předsevzetí, že příští rok nikomu nezapomenu popřát! Hned na začátku budu mít nalepený svůj vision board a na poslední stránku si napíšu všechny svoje cíle na celý rok. 

4. Začněte si psát deník
Za poslední rok, kdy se snažím vstávat brzo, jsem přišla na to, jak je skvělé psát si deník. Nemyslím tajný deníček, kam si zapisujete všechny svoje pocity a zážitky jako v pubertě. Stačí obyčejný blok, do kterého každý den zapíšete pár vět. I když se vám nechce. Protože mně se často nechce. A pak začnu psát a najednou to jde samo a cítím se najednou plná radosti, vděčnosti a lásky k životu. Je to taková magická činnost a ani nevím proč tolik funguje. Nepíšu nic konkrétního o sobě a o svém životě, spíš se tak trochu zkouším babrat ve svých emocích až se nakonec ze všeho vypíšu. Další magická věc je list vděčnosti. Prostě začnete psát všechno, za co jste vděční. Začnete u úplně obyčejných věcí jako je to, že vám teče z kohoutku voda až skončíte u úplných drobností. Nejlepší je napsat každý den alespoň něco. Účinek to má neuvěřitelný, musíte to ale zkusit sami. No a jestli nevíte, jak začít, zkuste si alespoň stáhnout různé předtištěné archy a vyplňujte je. Moje oblíbené jsou třeba Rovnováha, Sebeláska, Plánovač.

5. Stanovte si svoje cíle
Všichni na sobě chceme pracovat a máme různé plány, představy nebo dokonce velké cíle. A s novým rokem se nabízí s nimi konečně začít. Většinou rádi věci odkládáme a říkáme si "od pondělí", "od příštího měsíce", "od nového roku". Mnohem líp ale uděláme, když začneme už teď. Stanovte si tedy jasné síle, kterých chcete dosáhnout. Já jsem si určila jeden hlavní největší cíl a k němu pár malých. Hned jak budete mít svou vizi sepsanou nebo vymyšlenou, od druhého dne na tom začněte pracovat. Do nového roku už vstoupíte s dobrým základem nebude pro vás šok najednou něco měnit. Doporučuji udělat si nástěnku snů, jako mám já. Návod najdete v článku Proměnit sny v realitu.

6. Zaveďte zdravé návyky
Aby se vám vaše cíle hezky plnily a měli jste dostatek motivace a energie, zaveďte do svého života co nejvíc zdravých návyků. Začněte u toho, že se budete mít rádi. Asi si myslíte, že se rádi máte, ale možná si jen pletete sebelásku se sobectvím a sebestředností. Důležité je mít zdravý vztah sama k sobě, ale zároveň mít pokoru a pěstovat lásku a toleranci k druhým. Kromě toho si dopřávejte kvalitní jídlo, které vám prospívá, věnujte čas sami sobě, hýbejte se, meditujte. Jednoduše o sebe pečujte zevnitř i zvenku. Naučte se naslouchat sami sobě a dopřejte si, o co si tělo říká. Já mezi zdravé návyky řadím i brzké vstávání a ranní rutinu, díky které se vám mohou snadněji plnit vaše sny. Tipy, jak na to, najdete v článku Jak vstávat brzo.

7. Poděkujte za rok 2018
Nemusíte hodnotit, jak se vám (ne)podařilo splnit svá předsevzetí. Jen projevte vděčnost za to, jaký uplynulý rok byl. Co vás naučil? Kam jste se posunuli? Najděte co nejvíce pozitiv, které se udály a sami pro sebe poděkujte za to, že jste ho mohli prožít ať už byl jakýkoli. 

Přeji vám krásné poslední týdny roku 2018 :) 

6 komentářů:

  1. Skvělý článek! :)

    U mě na blogu právě probíhá vánoční soutěž. Zapoj se, jestli chceš. :)
    Woodnote

    OdpovědětVymazat
  2. Taky mám ráda začátky nového roku. Všechno je nepopsané, jako kdyby celý život mohl začít od znova a všechno, co se nám v předchozím roce nepovedlo bylo zapomenuto. Bohužel lze tuto "očištu" většinou realizovat jen na stránkách nového nepopsaného diáře. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vždy jsem si nějaké předsevzetí na nový rok dávala. Ale teď jsem si řekla, že na to už prdím :-D když budu něco chtít změnit, tak to můžu udělat kdykoliv a nebudu přeci čekat na nový rok :-) i když chápu, že na někoho tohle platí.


    Přeji veselé a klidné Vánoce :)!
    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Proto je fajn začít hned a nečekat na nový rok, jak píšu v článku. Obtížnější věci ale někdy potřebujou konkrétní "termíny" :)

      Vymazat