pondělí 20. března 2017

Jarní detox

První jarní den je ideální příležitost k zahájení restartu organismu, k detoxikaci, zlepšení nálady i fyzické kondice. Já cítím tuhle potřebu každé jaro a neskutečně se těším na lepší počasí, míň oblečení, víc energie... Je to jako bych se probudila ze zimního spánku. Od jara prostě bude všechno lepší. Máte to taky tak? V dnešním článku se trochu rozepíšu o tom, jak si představuju svůj jarní detox, do kterého jsem se už naplno pustila.

* * *

1. Hodně pohybu
S pohybem bojuju celý život. Nikdy jsem k němu nebyla moc vedená a nemám snad žádnou kamarádku, která by byla vyloženě sportovec, takže je o to těžší se k něčemu dokopat, když mě nikdo nemotivuje. S věkem ale cítím větší a větší potřebu se hýbat, bolí mě záda a držení těla mám čím dál horší. Je potřeba udělat pořádné změny, ale postupně. Začátkem loňského roku jsem si slíbila, že vyzkouším badminton a ten mě začal strašně bavit. Trénuje mě tchán, který mě nenechá jen tak popocházet na kurtu, pořád říká, že se nesmím ani na chvíli zastavit, musím být pořád "v běhu". Takže už po prvních patnácti minutách vždycky málem umřu. Každý týden je to ale lepší a lepší. Alespoň v tomhle jsem udělala pokrok a hýbu se. Jednou týdně sportovat je ale málo, takže jsem si řekla, že budu mít alespoň nějaký pohyb každý den. V první řadě je to běh, který mi zlepší fyzičku a taky posilovna a domácí posilování, které jsem teď dlouho zanedbávala. Čas od času opráším i jógu, protože na ni mám teď často náladu. Nezapomenu i na ranní protahování u otevřeného okna a na častější procházky - ty už s manželem praktikujeme skoro denně.


2. Málo alkoholu
Po tom, co jsme v lednu zvládli být úplně bez alkoholu (já jsem jeden den podváděla, když měla babička narozeniny), jsme se utrhli ze řetězu a únor i březen si to dost vynahrazujeme. Alkohol mám ráda, nebudu zapírat, ale časté popíjení mi už s věkem nedělá vůbec dobře. Pití teď omezuji na skleničku kvalitního vína nebo jedno malé pivo párkrát do týdne.


3. Čistá strava
Můj obličej je po dlouhé době posetý pupínky a může za to cukr. Jednak jsem několikrát hřešila v cukrárně a taky jsem poslední dobou často pekla dortíky, zákusky, buchtičky... Sice bylo všechno bez cukru (pouze s medem), ale bylo toho dost. Sladké tedy na nějaký čas vynechávám úplně, stejně jako všechny obiloviny. Budu pít opravdu hodně čisté vody, ráno bílý čaj, večer bylinkový nebo zázvorový. Do stravy zařadím velké množství zeleniny (hlavně listové). Očistnou kúru podporuji i kapkami Regalen



4. Čistá pleť
Poslední měsíc používám na obličej přírodní krém Krásná slečna od Havlíka. Nádherně voní a má krásně jemnou konzistenci, je skvělý i pod make-up a hlavně jsem si všimla, že rychle hojí pupínky. Postupně chci přejít na přírodu kompletně a druhým krokem bude čistící gel. Vybrala jsem si gel pro smíšenou a mastnou pleť od řecké značky Apivita. Snad mi bude vyhovovat, protože mají i zajímavé peelingy. Uzdravování pleti podpořím i domácí maskou ze zeleného jílu, která mi dělá dobře. 


5. Čistá mysl
S očistou těla jde ruku v ruce i očista hlavy a tu občas potřebujeme všichni. Ráda bych se víc naladila na pozitivní vlnu, hodila za hlavu všechno co bylo a co mě trápí z minulosti. Chci se víc soustředit na budoucnost a těšit se, protože mám v hlavě spoustu plánů. Týkají se nového bydlení a taky cestování, které mě zajímá víc a víc a mám spoustu cestovatelských cílů. S manželem, s nejlepší kamarádkou a taky s taťkem, se kterým plánujeme velkou dovolenou sami dva. Bude to můj splněný sen. Nejdůležitější pro vyčištění hlavy je myslet pozitivně, netrápit se zbytečnostmi, mít kolem sebe příjemné a uklizené prostředí, nikam nespěchat, do ničeho se nenutit. Pokud máme možnost obklopit se zvířaty, je to jedině dobře. Mazlení se psem je pro mě vždycky příval energie a štěstí. Zvířata mě obecně nabíjí energií, proto mám v plánu navštívit obory v okolí a taky psí útulky.   


* * * 

Pokud plánujete něco podobného, držím vám palce. A pokud ne, budu doufat, že jsem vás alespoň trošku navnadila. Mějte krásný první jarní týden.

21 komentářů:

  1. Taký milý a pozitívny článok... najviac by sa mi teraz hodila tá čistá myseľ :)

    www.flungoutofspace.com

    OdpovědětVymazat
  2. Super pozitivní článek! Já v rámci svého vlastního detoxu trávím hodně času na čerstvém vzduchu, jím o co si tělo říká, běhám a cvičím yogu:)
    Měj se krásně!
    Tina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerstvý vzduch je pro zdraví nejlepší co může být :) A děkuji :)

      Vymazat
  3. Tak toto sa mi veľmi dobre čítalo! :) Tiež to mám podobne, na jar sa po zimnom obžerstve snažím pomaly prechádzať na zdravšiu stravu a dbať viac o to, čo si k telu pripúšťam (a nie len čo sa týka stravy). Aktuálne u mňa veľmi dobre fungujú zeleninové smoothies (najmä baby špenát ako základná ingrediencia), odporúčam skúsiť :)

    A ak môžem tip na prírodnú kozmetiku - skús sa popozerať po slovenských značkách (napr. Navia, Dulcia, Mylo)... Nezdá sa to, ale je v nich veľké bohatstvo a množstvo zaujímavých produktov :)

    Patrik
    http://www.meshommes.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji za hezký komentář a zároveň asi vůbec první od muže na tomto blogu :) A velké díky za super tipy na přírodní kosmetiku, vypadá to skvěle, to jsi mě vážně potěšil!

      Vymazat
  4. So všetkými bodmi sa stotožňujem. V januári som začala dosť poctivo cvičiť, hýbať sa a cítim sa oveľa lepšie. Príliš veľa cukru mi nerobí tiež dobre posledný rok, dva, takže sa ho snažím obmedziť a bez toľkého množstva sa cítim oveľa ľahšie. Akurát s bodom 5 mám veľmi často problém :D To je pre mňa najväčšia výzva.

    OdpovědětVymazat
  5. Veľmi pekný inšpiratívny článok. Väčšinu vecí spĺňam, alkohol nepijem. Pekné fotografie ♥

    * Blog de la Licorne *

    OdpovědětVymazat
  6. Clanek jsem precetla jednim dechem. Je skvely a v podstate jsi mi trosku mluvila z duse. Ja jsem v unoru zacala s pustem, takze je pro me veskery alkohol, sladky (krome horke, bio a na vareni cokolady), hotovych produktu a fast foodu zakazane. Tedy krome nedele, ale to zas tak moc nehresim - nejak mi to nechybi. Plus nevim, jak budu resit me dve dovolene, ktere se blizi - a jedna se tyka rockoveho konzertu. Jinak, se sportem zadny problem nemam - pravidelne beham 3x do tydne, nejlepsi motivaci je podle me, prihlasovat se na ruzne "running challenge". Dalsi mam 4.4. na 3 km, tak to pujde lehce. A prilis se nespolehat na kamaradky nebo na zname -ja tu chybu delala taky a v konecne fazi jsem byla jen frustrovana. Na mysl doporucuji meditaci, perfektni je Sahaja Yoga, ale kazdy si musi najit svou cestu. Ale zvirata jsou taky skvela. Do psiho utulku - vypomahat jsem taky chtela chodit, ale nejspise bych to psychicky nevydrzela. Napis o Tom clanek, pokud s tim zacnes. Jsem zvedava.

    OdpovědětVymazat
  7. Moc se mi líbí ty minimalistické a čisté fotky! :) S pohybem to mám úplně stejně! Nejsem schopná se k ničemu dokopat! V lednu jsem téměř každý den cvičila jódu která mi moc pomohla (hlavně co se flexibility týče), ale v únoru jsem byla na operaci po které doted necvičím, což už budou dva měsíce! :( Teď se do toho pomalu zase dostávám, ale už jsem zase zpátky na začátku, tak to není úplně lehké! :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že nejsem sama. A jógu jsem právě teď docvičila, je to super! Díky za pochvalu, fotky mají hroznou kvalitu, ale mně to nevadí :) Přeji, ať jsi brzo fit a můžeš hezky cvičit.

      Vymazat
    2. Moc pěkný článek! Taky jsem chvíli koketovala s myšlenkou, že v období půstu se vzdám kafe a alkoholu, ale nemám pevnou vůli, takže jsem to nedala :-) Líbí se mi moc i ten poslední bod, který se v dnešní době často opomíjí.

      Julie

      Vymazat
    3. Děkuji. Kafe se nevzdám, ale piju jen jedno denně a myslím si, že má naopak pozitivní účinek :)

      Vymazat
  8. Super článek! Moc tě obdivuju! Musíš mít strašně silnou vůli!
    Ten krémík mám také a je fakt super!
    Moc se těším na další článek!
    S láskou
    ♥JORIES♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. Prosim te, kde mas ten tvuj podomacky vyrobeny Deodorant - ja ho nejak nemuzu najit. Napsala by jsi mi "recept", jak ho vyrobit.

    OdpovědětVymazat
  10. Oba....Postuj casteji....

    OdpovědětVymazat