neděle 19. června 2016

Když sním o Řecku III

Díky krásnému počasí už mám dovolenkovou náladu, co vy? Od rána se s manželem díváme na kykladské ostrovy, které bychom chtěli navštívit. Loni v květnu jsme byli rozhodnutí, že si dovolenou v Řecku zařídíme sami (psala jsem o tom tady). Nakonec to dopadlo tak, že jsme opět koupili zájezd a navíc znovu na stejné místo, které už známe, takže Folegandros ani Amorgos se nekonal. Letos máme zase jiné plány. Vybrat si jeden z kykladských ostrovů, který má letiště a koupit letenku a ubytování zvlášť. Mezi ostrovy s vlastním letištěm patří kromě Santorini také Paros, Naxos, Milos, Syros a Mykonos. O prvních dvou už jsem na blogu psala, takže dnes se budu věnovat těm zbylým a dost se na to těším, protože jsem sama zvědavá, co se o těchto ostrovech dozvím.

*

Milos

zdroj: www.reckonasbavi.cz, www.travelthrugreece.blogspot.com,  www.recko.svetadily.cz, 
www.pinterest.com

Jedná se o ostrov vulkanického původu, stejně jako naše oblíbené Santorini a je známý tím, že jsou tu unikátní a nejkrásnější pláže. To mě na něm láká hodně, protože černé pláže Santorini jsou sice krásné, ale už mi chybí typicky modrá barva vody a světlé pláže. Nejkrásnější vesnicí je Plaka. Úzké uličky, bílé domky, kterými jsou kyklady známé a nahoře nádherný výhled. Další zajímavostí jsou rybářská obydlí, která tvoří barevné domky sloužící také jako garáže pro lodě. Fotky těchto domků hned u vody mě zaujaly ze všeho nejvíc. Proč je Milos výzamným ostrovem je také to, že zde byla nalezena jedna z nejznámějších soch - Venuše Milská, která je dnes předním exponátem v Louveru. Láká mě i muzeum lidových tradic, kde jsou vystaveny tradiční oděvy a dobové fotografie.

zdroje:
www.reckonasbavi.cz
www.recko.svetadily.cz

*

Syros

zdroj: www.cantraveller.com, www.touristattract.com, www.panoramio.com,
www.syros-rooms.gr

Ostrov je turisticky vyhledávaný, takže zde najdete velké množství hotelů i barů všech možných kategorií. V létě je zde nesnesitelné horko a silný vítr. Syros je velmi suchý ostrov se spoustou skalisek. Bohatá historie a kultura je asi to jediné, co mě na tomto ostrově zaujalo. Jeho celkový vzhled, turistický ruch a osídlenost už není nic pro mě.

zdroje:
www.reckovdetailech.cz
www.reckoextra.cz

*

Mykonos

zdroj: www.agencytravel.ir, www.agencytravel.ir, www.mykonosblu.com,
www.rispostafacile.it

Já řadím Mykonos mezi luxusnější destinace a přesně jak jsem se dočetla, jedná se o ostrov, který je, stejně jako Santorini, navštěvovaný movitější klientelou a ceny se zde pohybují ve vyšších relacích.  Zrovna Mykonos mě nikdy moc nelákal a to kvůli jeho osídlenosti a vysoké návštěvnosti turistů. Nedovedu si představit původní vesničky, klidná zákoutí ani typicky řecké taverny. Možná by mě ale překvapil.
Bývá nazýván ostrovem pelikánů a větrných mlýnů. Jedná se o větrnější ostrov, který je suchý a bez zeleně. Kromě mnohých restaurací, barů a diskoték ale nabízí i krásné pláže, mnoho historických míst a jeho architektura je typicky kykladská. Obecně se tento ostrov doporuče spíše pro ty, kteří více hledají zábavu a poznávání nových lidí, než klid a odpočinek. 

zdroje:
www.reckovdetailech.cz
www.recke-ostrovy.rovnou.cz

*

Psát posty o řeckých ostrovech mě baví ze všeho nejvíc, protože se vždy dozvím něco nového a při plánování dovolené mi stačí otevřít si všechny příspěvky na toto téma a mám v tom více jasno. 
Doufám, že pomohou i někomu z vás, kteří se na kyklady chystáte. Pokud ano, určitě mi dejte vědět :) 

1 komentář:

  1. Kalimera vsem, informace o Rhodosu, vyletech, pamatkach, historii a dalsich ostrovech v recku na http://www.kalimera.recko.cz

    OdpovědětVymazat