neděle 12. července 2015

Můj druhý domov

Místo tradičního postu na téma "střípky všedních dní" jsem se dnes rozhodla věnovat celý příspěvek místu, které je odjakživa mým druhým domovem, kde to mám ráda nejvíc na světě a kde pravidelně trávím víkendy a někdy i všední dny. U mé rodiny na venkově.


Staré okno do "přípravny" na dvoře, kde děda chystá krmení pro slepice. Kdysi dávno tady byla něco jako koupelna, kde se celá rodina každý večer umývala ve studené vodě. Tehdy ještě opravdovou koupelnu neměli.



Malá zahrádka, kde se pěstuje všechno možné a každý rok něco jiného. Už od malička tady ale ale vždycky najdu hrášek. A když si chceme s manželem vypěstovat třeba ředkvičky,  je nám to dovoleno právě tady. Někdy tu bývají i mladé slepičky - dočasně, než se přesunou na dvorek, který mají jen pro sebe.



Krásný pohled na oblohu přímo z trávy, kde se opaluju, čtu si a relaxuju. Jabloně jsou jedny z nejkrásnějších stromů a tady jich máme požehnaně. 



Touto cestou chodím do lesa už od té doby, co jsem se naučila chodit. Jsou tu i malá políčka, kde pěstujeme třeba česnek nebo cibuli. Cestičku lemují švestky a jabloně. O pár metrů výš už je les a taky nádherný výhled na část vesnice a protější stráň.



Ve skleníku děda pěstuje okurky a papriky. Miluju tu vůni, když tam vejdu. Vepředu bývají kedlubny, květák, rajčata, bylinky... 



Právě jsme sklidili česnek. Je to nelepší česnek, co znám. Jeho chuť je nenahraditelná a takový v supermarketu nekoupíte. Kdo má domácí česnek, ví o čem mluvím. V tomhle období jsem šťastná, že budu moct následujících několik měsíců používat tento opravdový a voňavý.



Babiččiny růže, které pěstuje na více místech a v různých brvách. Vždycky, když jdu okolo, musím si přivonět.



A takhle jsme tento víkend grilovali. Kromě masa i něco lehčího v podobě plněných žampionů a kukuřice. 


* * * 

Právě tohle horké letní období mám tady nejraději. Všechno krásně letně voní, v ranním slunci se dělají nekrásnější fotky, všechno okolo žije a přesto je tu nádherný klid. Na konci víkendu si přibalím do tašky spoustu domácí zeleniny, bylinek, čerstvých vajec a odjíždím domů plná příjemných pocitů a energie na další týden. 

Jaké místo dobíjí baterky vám?

4 komentáře:

  1. Vážně krása! Balzám na duši. Víc takových příspěvků! Já dobíjím baterky taky nejlíp v přírodě. A čím jsem starší, tím víc doceňuju, že pocházím z vesnice a když chci, tak můžu zmizet z města k našim na vesnici, kde teď v létě zobu maliny, jahody, angrešty, rybíz, hrášek. Kdykoliv mě napadne a kdykoliv mám chuť. Kde voní seno a v poli kvetou vlčí máky. A souhlasím, že není nad domácí český česnek, to je jiná síla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klári děkuju, jsem ráda, že se líbí. Venkov je venkov, já bych se hned stěhovala :)

      Vymazat