pondělí 5. ledna 2015

Quotes II

A máme tu nový rok. Rok 2015, který jistě přinese spoustu nových zážitků a zkušeností. A já jej na svém blogu otevřu příspěvkem na téma citáty, stejně jako jsem to udělala loni. Citáty a různé výroky si čtu a vyhledávám mnohem častěji, než jen jednou za rok. Spíš bych řekla, že jsem a ně ujetá :)
Dnes to budou myšlenky, které vyjadřují moji momentální náladu a kterými by, myslím, bylo hezké ten nový rok přivítat.


Každý člověk potřebuje ke štěstí něco jiného. Pro někoho je to zdraví, někdo musí mít poblíž lidi, které miluje, jiný zase potřebuje práci, která ho baví. Každý jsme jiný, ale všichni bychom se měli naučit být spokojení, i když nemáme všechno, co chceme. Na světě je spousta lidí, kteří moc rádi otravují život ostatním neustálým stěžováním si na svůj život a negativismem. Proto, pokud jste se naučili, jak být šťastní, nedovolte jiným lidem, aby se to ve vás snažili potlačit.  


Život je sám o sobě mnohdy hodně složitý a proto není od věci zjednodušit si vše, co sami můžeme. A podle mě to úzce souvisí i s tím, čím se obklopujeme. Jak už napovídá i název blogu, vždycky jsem se snažila "žít jednoduše". Nekomplikovat si zbytečně život, nevydávat energii na věci, které pro mě nemají smysl, ale také nehromadit okolo sebe zbytečnosti materiálního charakteru. Když si koupíte nové oblečení, staré prodejte. Novou kosmetiku si kupte až když starou vypotřebujete a tak dále. Když si kolem sebe vytvoříte prostý a jednoduchý život, tak takový také bude.


Čas plyne strašně rychle, to asi každý uzná. Snažme se proto dělat každý den alespoň trochu něčeho, co máme rádi. Snažme se zpříjemnit si i dny, které za nic nestojí. Zkusme každý den aspoň trochu bojovat se špatnou náladou, neúspěchem a čímkoli, co nás dělá nešťastné. Neříkejme si, že to těch pár dnů přežijeme a pak bude víkend nebo že příští rok bude líp. Mějme každý den na mysli, že to, jak trávíme naše dny je to, jak trávíme náš život. A života si važme, protože není navždycky. 


Hodně často se mi stává, že se trápím věcmi, které bych správně měla hodit za hlavu. Občas v životě litujeme něčeho, co jsme udělali nebo neudělali, co nám kdo řekl, jak nás kdo vnímá, jaký máme s někým vztah nebo co jsme propásli. Ale jaká bude naše reakce, když si položíme otázku: Bude na tom záležet i za rok?


Loni jsem v článku o citátech napsala: "proto letos uskutečním něco, s čím jsem chtěla ještě rok počkat. Věřím, že nebudu litovat, za rok totiž může být všechno jinak a to bych pak litovala mnohem víc." 
Myslela jsem tím to, že si chci vzít svého přítele hned a ne až za rok. Kdybychom tehdy počkali, nebyla by na naší svatbě jedna osoba, o kterou jsem po Vánocích přišla. A proto vím, že si budu do smrti pamatovat, že to, co chceme udělat, máme udělat hned.


Tím už dnešní melancholický post ukončím a přeji vám, ať si užijete každý den naplno. 

7 komentářů:

  1. motivačne citáty sú skvelá vec.

    *time is now* - pozri môj posledný post, je o niečom podobnom :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ten poslední odstavec mě naprosto dostal a vzal za srdce - je v tom obrovský kus pravdy a život ti to dokázal :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, jsem ráda, když článkem vzbudím nějakou emoci :)

      Vymazat
  3. taky se mi článek líbí ;) je to dobrá injekce, když toho má člověk opravdu nad hlavu... momentálně je sice dost těžké se tím řídit, ale až skončí můj současný kolotoč, tak se do toho dám...

    OdpovědětVymazat
  4. Taky si ráda čtu citáty, na pinterestu už jich mám celkem slusnou sbírku! "Time is now" je zrovna jeden, který asi mluví za vše. A celkově jsi to krásně vystihla :). Měj se hezky, Leni.

    OdpovědětVymazat