úterý 22. července 2014

Summer resolutions

Čas od času se mi v hlavě nebo v mých poznámkách nahromadí pár věcí, které bych chtěla vyzkoušet / přestat dělat / dělat víc. Máte to taky tak? Za poslední dobu se jich pár nahromadilo a nazvala bych to něco jako letní předsevzetí. Dá se říct, že různá taková drobná rozhodnutí dělám pravidelně a většinou právě nové roční období beru jako takový odrazový můstek. Tak tady jsou.

* * * 

Číst knihy
Vždycky jsem četla a obzvlášť klasiku. Je to ale dlouho, co jsem si naposledy udělala čas na knihu. Pár pokusů sice bylo, ale skončila jsem po pár stránkách a příště jsem se už ke knize nevrátila. To chci ale změnit. Čtení je úžasná činnost a je spousta knih, které mě ještě mohou obohatit a já už se na to moc těším. A taky se těším, až vám napíšu článek o mých oblíbených knihách z oblasti historických románů!



Cvičit jógu
Jógu jsem cvičila rok na vysoké, ale pak mě přestala bavit. Když jsem procházela jarním detoxem, zkoušela jsem ji cvičit znovu, ale nevydržela jsem. No a teď mám období, kdy ji cvičím zase a doopravdy. Koupila jsem si i cvičební podložku a nové šortky, takže to myslím skutečně vážně. Cvičím podle Adriene, kterou si pustím na naší nové obří televizi a neskutečně si to užívám. Má spoustu druhů cvičení podle toho, na co se zrovna chcete zaměřit. Dnes si pustím Yoga for butt and thighs.


Jeden den v týdnu nezapnout počítač
Jistě, v práci to nejde, takže abych to uvedla na pravou míru, myslím tím zbytek dne, kdy v práci nejsem. A víkendy se nepočítají, protože to jsem obvykle mimo domov a k počítači se nedostanu tak nějak automaticky. Když nám totiž občas nejede wifi a já zrovna nemám co na práci, tak se jdu věnovat mnohem zajímavějším věcem, než je internet. A to bych právě chtěla zavést záměrně.


Vyrábět si domácí kosmetiku
Je toho tolik, co si člověk může udělat sám doma za mnohem míň peněz, ale hlavně zdravěji. Vyzkoušela jsem domácí deodorant, který mně i manželovi (ten s tím nápadem a potažmo receptem vlastně přišel) naprosto vyhovuje, takže jsem se rozhodla zkoušet dál. 


Vařit nová jídla
S vařením jsem experimentovala vždycky a byly doby, kdy jsme měli každý týden k jídlu něco nového. Poslední dobou jsem ale stále dokola vařila osvědčená jídla, která jsme jedli už mockrát a ani mi to nepřišlo divné. Nějak jsem si totiž zapomněla chodit do Alberta pro jejich časopis, který je pro mě naprostý top mezi časopisy o jídle. Nedávno se mi ale dostal do ruky a už mám vypsaných minimálně deset receptů, které chci zkusit. Začala jsem včera :) Naštěstí mají na stránkách archiv, takže všechno doženu.


Jít na výstavu
Už si ani nepamatuju, kdy jsem byla naposledy. Nejvíc mě baví výstavy a hlavně muzea v zahraniční - naposledy třeba Židovské muzeum v Berlíně nebo Holocaust muzeum v Budapešti. Baví mě i malé galerie obrazů a vykopávek v Řecku, takže si v září na Santorini rozhodně někam zajdeme. Do té doby bych ale chtěla stihnout něco u nás. Pěkně sama, ať si můžu vše prohlédnout vlastním tempem. Láká mě Kubismus uprostřed války v Pražákově paláci a přemýšlím, že letos konečně navštívím i bienále grafického designu, na které se chystám už hezkou řádku let.

zdroj všech obrázků: www.pinterest.com
* * * 
Doufám, že jsem vás dnešním článkem navnadila na vyzkoušení něčeho nového nebo třeba na trochu kultury. Budu moc ráda, když mi do komentářů napíšete, co nového jste za poslední dobu zkusili nebo jaké umění je vám blízké. Mějte krásný týden a užívejte si léto!

6 komentářů:

  1. Super predsavzatia, najviac ma zaujala ta joga, počítač a čítanie.
    Ja som teraz nadlhšie v zahraničí takže stále skúšam niečo nové :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za komentář :) Jsou to takový běžný věci, ale občas neškodí si to připomenout :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Bezva předsevzetí, taky si občas takhle sepíšu pár bodů, které chci do svého života zavést a pomáhá mi to číst si to pak i zpětně, nakopává mě to. Tvůj seznam je skvělý, jógu taky dělám - nejraději ráno ještě před snídání. Co se knih týče, dala jsem si taky předsevzetí víc číst (mám moc ráda klasiku), taky jsem si uvědomila, jak málo času si každý den na čtení vyhradím, chci to změnit, což souvisí taky se zapínáním počítače, jak píšeš ty, je osvobozující být chvíli bez internetu a věnovat se opravdu bohulibějším věcem :) A vaření nových jídel se taky s nadšením věnuju, díky přechodu na vegetariánství/veganství se ty nové recepty samy nabízejí. A moc mě zaujala ta domácí kosmetika, mohla bych poprosit o návod na ten domácí deodorant?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klári, moc děkuju za tak velký komentář :) Recept na deodorant bude brzo na blogu :)

      Vymazat
  4. Další hezký článek - mluvíš mi z duše! Třeba ten den bez počítače. Já si udělala limit na to kolik času na něm můžu strávit - hodina denně, ale vždy jsem to stejně přetáhla, když jeden den nebude vůbec zapnutý! to bude prima :-) K józe bych se taky chtěla vrátit hned jak budu zdravá. Chtěla bych chodit na hot jógu. A s recepty bojuju stále, mám jich nastřádaných tolik! Ale málokdy se mi chce a mám čas je zkoušet :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju. Bez toho počítače je to docela těžké, uznávám. Hot jóga mě taky docela láká.

      Vymazat