středa 18. prosince 2013

Winter

První zimní den se blíží, ale po sněhu zatím ani památky, takže o bílých Vánocích si asi můžeme nechat jenom zdát. Je škoda, že žádné roční období nebývá takové, jak by mělo. V létě málo teplo, podzim málo barevný, jaro moc krátké a v zimě není zima ani sníh. Přitom kdyby mrzlo a všude bylo bílo, byla by pro mě zima mnohem mnohem snesitelnější.


Zimu mám vlastně strašně ráda, ale tu opravdovou, krásnou, lesklou a mrazivou.
* Miluju pozorovat z okna u prarodičů sýkorky, jak z budky zobou semínka, která jim vypadávají na zem do sněhové peřiny.
* Miluju procházky do lesa, když není poznat, kde je cesta, a větve se pod tíhou sněhu ohýbají tak, že se nedá projít.
* Baví mě sledovat psy, jak si ve sněhu hrajou a snaží se zjistit, co je pod ním.
* Miluju, když mráz štípe do tváře, vlasy jsou zasněžené, nohy promrzlé... a miluju ten pocit, že mě má kdo zahřát. 
* Těší mě, když můžu pít čaj s medem, doma v teplých ponožkách a z okna pozorovat sněhovou vánici.
* Víc, než kdy jindy, mi v zimě chutnají horké husté a ostré polívky, které vaříme k večeři.
* Miluju vůni zimy na venkově. Když se kouří z komínů, všichni jsou doma a venku jakoby se zastavil čas. Všechno plyne pomaleji, starosti se zdají být menší a člověk je prostě rád, že je.

Na zimě jsou ale nejlepší Vánoce, které jsou pro mě ve znamení rodinné pohody, slavnostního oblečení a radosti nás všech, kteří se sejdeme. 


Krásnou zimu vám všem! 

4 komentáře:

  1. Mám ráda přesně takovou zimu, jakou popisuješ! A nemůžu se jí dočkat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si na tebe dnes ráno vzpomněla, když jsem venčila a foukalo mi do obličeje :)

      Vymazat